SHARE

Jun 18

Commercial Vehicle

How do I choose the right pickup

How do I choose the right pickup

If you’re buying a pickup truck, here’s how you choose the right one.
1) Figure out the utility of your pickup- Decide on why exactly you need a pickup truck. This will help you decide if you need a light-pickup, medium-pickup or full-sized pickup or heavy-duty pickup to begin with.
2) Decide on how much you want to spend- Going from owning a vehicle to buying a pickup truck can be heavy on the pocket. This is because pickup trucks are primarily utility vehicles that come with the ability to do more. So, if you run a small business or tend to tow goods around often, a pickup is always a wise choice.
3) Choosing specifications- To most buyers, striking the right balance between power and fuel economy is a key decision to be made. However, manufacturers today, provide a range of engines to choose from, with far superior capabilities over their decade-old counterparts. Choose an engine that serves your purpose of buying the pickup and look for options among different manufacturers.
4) Select your cab size- Finally think about if you’ll also be ferrying passengers/ friends or family often, deciding between a single-cab (two-seater), double-cab with 4 doors but reduced leg-room and smaller doors at the rear, super-crew with 4 full-sized doors and spacious seats. There’s also a more compact super-cab that sports 4 doors, but rear doors hinge open only when the front doors are opened first.
5) Look through trims and options- Also consider what amenities and features you’d like to have in your new pickup truck and make a list of them. From air-conditioning, to GPS navigation and leather seats, there are many comforts to choose from, when buying modern-day pickups.
How do I choose the right pickup”>

إذا كنت تريد أن تشتري شاحنة نقل صغيرة، فإليك كيفية اختيار الشاحنة المناسبة.
1) اكتشف فائدة شاحنة النقل الصغيرة – حدد بالضبط سبب حاجتك إلى شاحنة النقل الصغيرة. سيساعدك هذا الأمر في تحديد ما إذا كنت بحاجة إلى شاحنة نقل خفيفة أو متوسطة الحجم أو كاملة الحجم أوشاحنة نقل ثقيلة.
2) حدد المبلغ الذي ترغب في إنفاقه – حيث أن الانتقال من امتلاك سيارة إلى شراء شاحنة نقل صغيرة قد يكون مكلفاً. يعود هذا الأمر إلى أن شاحنات النقل الصغيرة هي مركبات خدمة بشكل رئيسي وتأتي مع قدرة على فعل المزيد. لذلك فإن شاحنة النقل الصغيرة هي دائماً خيار حكيم إذا كنت تدير شركة صغيرة أو تميل إلى نقل البضائع في كثير من الأحيان.
3) اختيار المواصفات – إن تحقيق التوازن الصحيح بين القوة والاقتصاد في استهلاك الوقود هو القرار الرئيسي الذي يجب اتخاذه بالنسبة لمعظم المشترين. إلا أن الشركات المصنعة توفر اليوم مجموعة من المحركات للاختيار من بينها، مع قدرات متفوقة للغاية على نظيراتها القديمة. اختر محركاً يخدم غرضك من شراء شاحنة النقل الصغيرة وابحث عن خيارات بين مختلف الشركات المصنعة.
4) حدد حجم مقصورتك – فكر أخيراً فيما إذا كنت ستنقل أيضاً الركاب أو الأصدقاء أو العائلة غالباً و قرر ما بين مقصورة فردية (مقعدين) أو مقصورة مزدوجة ذات 4 أبواب ولكن مع تقليل حجم المكان المخصص للأرجل وأبواب أصغر في الخلف أو مقصورة طاقم فائق مع 4 أبواب كاملة الحجم ومقاعد فسيحة. هناك أيضاً مقصورة فائقة مضغوطة تحتوي على 4 أبواب، لكن الأبواب الخلفية لا يتم فتحها إلا عند فتح الأبواب الأمامية أولاً.
5) ابحث في التصاميم والخيارات – ضع في اعتبارك أيضاً وسائل الراحة والميزات التي ترغب في امتلاكها في شاحنتك الصغيرة الجديدة وقم بعمل قائمة بها. هناك العديد من وسائل الراحة للاختيار من بينها عند شراء شاحنة نقل صغيرة حديثة، من تكييف الهواء إلى نظام الملاحة وتحديد المواقع والمقاعد الجلدية.

Tags:

You may like

View Compare ()